Všeobecné obchodní podmínky

Platné podmínky pro poskytování služeb v oblasti tvorby webových stránek, e-shopů a SEO optimalizace.

1. Základní ustanovení

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") upravují vztahy mezi dodavatelem služeb a zákazníkem při poskytování služeb v oblasti tvorby webových stránek, redesignu e-shopů, nastavení měřicích kódů a SEO optimalizace.

Dodavatel:

  • Název:David Hilbert
  • Sídlo:Príčná 671, 788 15 Velké Losiny
  • IČO:70311023
  • Email:info@davidkoduje.cz
  • Telefon:728060979

Zákazníkem se pro účely těchto VOP rozumí fyzická nebo právnická osoba, která zadává objednávku služeb dodavatele prostřednictvím kontaktního formuláře na webových stránkách dodavatele nebo jiným sjednaným způsobem.

2. Vymezení pojmů

  • Dodavatel - poskytovatel webových služeb specifikovaný v článku 1 těchto VOP
  • Zákazník/Objednatel - fyzická nebo právnická osoba, která objednává služby dodavatele
  • Služby - poskytování služeb zahrnujících tvorbu webových stránek, redesign e-shopů, nastavení měřicích a analytických kódů, SEO optimalizaci a další související činnosti dle dohody
  • Dílo - konkrétní výsledek poskytnutých služeb (webové stránky, e-shop, optimalizace apod.)
  • Smlouva - smluvní vztah mezi dodavatelem a zákazníkem upravený těmito VOP

3. Objednávka a uzavření smlouvy

Objednávka služeb se provádí zasláním poptávky prostřednictvím kontaktního formuláře na webových stránkách dodavatele, emailem nebo telefonicky.

Dodavatel potvrdí obdržení objednávky zákazníkovi do 24 hodin od jejího přijetí. Potvrzení objednávky ještě neznamená uzavření smlouvy.

Na základě specifikace požadavků zákazníka dodavatel vypracuje návrh řešení a cenovou kalkulaci. Smlouva je uzavřena v okamžiku, kdy zákazník akceptuje cenovou nabídku dodavatele a dodavatel toto přijetí potvrdí.

Odesláním objednávky zákazník stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a že s nimi souhlasí.

4. Cena a platební podmínky

Cena služeb je stanovena na základě individuální kalkulace pro každý projekt. Cenová nabídka je zákazníkovi zaslána po obdržení specifikace požadavků.

Všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH, pokud je dodavatel plátcem DPH. V případě, že dodavatel není plátcem DPH, je tato skutečnost uvedena v cenové nabídce.

Platební podmínky:

  • Zálohová faktura ve výši 50% celkové ceny je splatná před zahájením prací
  • Zbývající část ceny je splatná po dokončení a předání díla
  • Standardní doba splatnosti faktury je 14 dní od jejího vystavení
  • Hlavní způsob platby: bankovní převod

V případě prodlení zákazníka s úhradou má dodavatel nárok na úrok z prodlení ve výši stanovené občanským zákoníkem.

Dodavatel si vyhrazuje právo nepředat dílo zákazníkovi do doby úplného zaplacení ceny.

5. Poskytování služeb a dodací lhůty

Dodací lhůty jsou individuální dle složitosti a rozsahu projektu a jsou uvedeny v cenové nabídce nebo smlouvě s konkrétním zákazníkem.

V průběhu realizace projektu dodavatel průběžně konzultuje postup prací se zákazníkem a informuje ho o stavu projektu.

Pro úspěšnou realizaci projektu je nutná aktivní spolupráce zákazníka, zejména:

  • Poskytnutí všech potřebných podkladů (texty, fotografie, loga, přístupové údaje)
  • Včasné schvalování návrhů a poskytování zpětné vazby
  • Včasná komunikace a reakce na dotazy dodavatele

Dodací lhůta se počítá ode dne obdržení zálohy a všech potřebných podkladů od zákazníka. V případě prodlení zákazníka s poskytnutím podkladů nebo se schvalováním návrhů se dodací lhůta prodlužuje o dobu prodlení.

6. Práva a povinnosti dodavatele

Dodavatel se zavazuje:

  • Poskytovat služby kvalitně, odborně a v dohodnutém termínu
  • Zachovávat mlčenlivost o obchodních a osobních informacích zákazníka
  • Průběžně informovat zákazníka o stavu projektu
  • Předat zákazníkovi funkční dílo odpovídající sjednané specifikaci
  • Poskytnout základní zaškolení v obsluze díla (pokud je dohodnuto)

Dodavatel má právo:

  • Odmítnout zakázku bez udání důvodu
  • Požadovat po zákazníkovi poskytnutí všech potřebných podkladů
  • Použít subdodavatele pro realizaci projektu
  • Uvést realizovaný projekt ve svém portfoliu (pokud zákazník nepožaduje jinak)

7. Práva a povinnosti zákazníka

Zákazník se zavazuje:

  • Zaplatit cenu za služby dle smluvených podmínek
  • Poskytnout dodavateli veškeré potřebné podklady včas a v požadované kvalitě
  • Aktivně spolupracovat na realizaci projektu
  • Převzít dokončené dílo po jeho předání dodavatelem
  • Nesdělovat přístupové údaje k dílu třetím osobám bez souhlasu dodavatele

Zákazník má právo:

  • Na řádné a včasné provedení služeb dle smlouvy
  • Požadovat nápravu vad v záruční době
  • Na průběžné informace o stavu projektu
  • Požadovat změny v projektu (s možným dopadem na cenu a termín)

8. Odstoupení od smlouvy

Zákazník má právo odstoupit od smlouvy před zahájením vlastních prací na projektu. V takovém případě má dodavatel nárok na úhradu administrativních nákladů ve výši 10% z celkové ceny projektu. Zbývající část zálohy bude vrácena zákazníkovi do 14 dnů.

V případě odstoupení zákazníka od smlouvy v průběhu realizace projektu má dodavatel nárok na úhradu poměrné části ceny odpovídající již vykonaným pracím. Rozsah vykonaných prací určí dodavatel a předloží zákazníkovi ke schválení.

Dodavatel má právo odstoupit od smlouvy v následujících případech:

  • Zákazník neplní své závazky, zejména neuhradí zálohu nebo nedodá potřebné podklady
  • Zákazník po dobu delší než 30 dnů nekomunikuje a nereaguje na výzvy dodavatele
  • Realizace projektu je z objektivních důvodů nemožná

Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemnou formou (email je považován za písemnou formu) a nabývá účinnosti doručením druhé smluvní straně.

9. Autorská práva a licence

Autorská práva k vytvořenému dílu (webovým stránkám, designu, kódu) zůstávají dodavateli. Zákazník získává úhradou ceny nevýhradní licenci k užívání díla pro své obchodní účely.

Licence zahrnuje právo zákazníka:

  • Užívat dílo pro své podnikatelské nebo osobní účely
  • Provádět běžnou údržbu a aktualizaci obsahu
  • Uzavřít smlouvu s třetí stranou na správu a údržbu webu

Zákazník není oprávněn bez souhlasu dodavatele:

  • Prodávat nebo jinak šířit zdrojový kód díla
  • Využívat dílo jako šablonu pro další projekty
  • Odstraňovat copyright dodavatele z díla

V případě použití knihoven, frameworků nebo jiných nástrojů třetích stran se na tyto vztahují jejich vlastní licenční podmínky.

10. Odpovědnost za vady a reklamace

Dodavatel poskytuje záruku funkčnosti díla po dobu 6 měsíců od předání díla zákazníkovi. Záruka se nevztahuje na vady způsobené:

  • Nesprávným užíváním díla zákazníkem
  • Zásahem třetí strany do díla bez vědomí dodavatele
  • Použitím díla v prostředí, které nesplňuje technické požadavky
  • Vyšší mocí nebo jinými nepředvídatelnými okolnostmi

Postup reklamace:

  1. Zákazník oznámí vadu písemně (emailem) do 5 pracovních dnů od jejího zjištění
  2. V reklamaci uvede popis vady a případně přiloží screenshoty nebo jiné podklady
  3. Dodavatel potvrdí přijetí reklamace do 2 pracovních dnů
  4. Dodavatel vyřídí oprávněnou reklamaci do 30 dnů od jejího přijetí

Způsob vyřízení reklamace:

  • Odstranění vady (oprava)
  • Poskytnutí přiměřené slevy z ceny, pokud není oprava možná

11. Ochrana osobních údajů

Dodavatel zpracovává osobní údaje zákazníků v souladu s nařízením GDPR a platnými právními předpisy. Podrobné informace o zpracování osobních údajů naleznete v samostatném dokumentu Zásady ochrany osobních údajů.

Poskytnutím osobních údajů zákazník souhlasí s jejich zpracováním pro účely poskytování služeb a plnění smlouvy.

12. Závěrečná ustanovení

Tyto VOP se řídí právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.

Případné spory mezi dodavatelem a zákazníkem budou v první řadě řešeny smírnou cestou. Pokud nebude dosaženo dohody, budou spory řešeny u věcně a místně příslušného soudu České republiky.

Dodavatel si vyhrazuje právo změnit tyto VOP. Změny VOP nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění na webových stránkách dodavatele. Na již uzavřené smlouvy se změny VOP nevztahují.

Pokud se některé ustanovení těchto VOP stane neplatným nebo nevymahatelným, ostatní ustanovení zůstávají v platnosti.

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem [DATUM PUBLIKACE] a byly naposledy aktualizovány dne [DATUM PUBLIKACE].